Projekt Nenech to být završil první investiční kolo své firemní verze Od investorů získal celkem téměř milion dolarů
Rozšíření služby Nenech to být (NNTB) z platformy bojující převážně se šikanou ve školách také na nástroj, který se stará o zlepšování firemní kultury a compliance, se v průběhu uplynulých dvou let více než osvědčilo. Investoři Jiří Hlavenka a společnost Scio proto do projektu Jana Slámy, Davida Špunara & Pavla Ihma poslali další finanční prostředky, díky čemuž jejich celková investice dosáhla téměř milionu dolarů.
1 fotografie ve fotogaleriiČást peněz investoři do projektu vložili již před rokem. “Je tam více faktorů, proč jsem se rozhodl investovat do Nenech to být. Hlavním je, že ten produkt je opravdu užitečný. Není to žádná služba, která uměle vytváří problémy a poté dodává řešení čistě proto, aby generovala zisk pro své tvůrce. Zde skutečně dochází k řešení problémů, jakými jsou například bossing nebo šikana, což jsou závažné a celosvětově rozšířené problémy. Platforma Nenech to být je dokáže řešit, což jsme si doposud perfektně vyzkoušeli ve školách. Tento tým navíc prokázal, že dokáže překonávat nejen hranice států, ale i hranice svého rozvoje a našich očekávání. Jejich růstový potenciál je neuvěřitelně rychlý a efektivní,” říká investor Jiří Hlavenka.
“Se zakladateli Nenech to být jsme společně prošli dlouhou cestou hledání business modelu. V posledním roce nás Honza s Davidem přesvědčili, že se jim podařilo najít produkt i obchodní model s velkým potenciálem. O tom nás přesvědčily nejen jejich plány další expanze, ale především úspěchy posledních měsíců a množství nových klientů z celého světa. Věřím, že jejich řešení má nejen businessový potenciál, ale také skutečně zlepšuje atmosféru ve firmách a pomáhá chránit lidi, kteří tam pracují,” říká za společnost Scio Jon Šotola.
Nyní získaná část investice má sloužit vyloženě pro růst NNTB. “Tento kapitál hodláme využít především na zahraniční expanzi,” prozrazuje Jan Sláma s tím, že Nenech to být, v zahraničí fungující jako FaceUp.com, disponuje platícími klienty ve 20 státech světa. Nově příchozí zákazníci pocházející mimo Českou republiku tvoří až 80%, přičemž nejvíce z nich se nachází v USA, často se jedná o firmy ze Silicon Valley. Dále následuje UK, Jihoafrická republika a Portugalsko.
“V srpnu to byly přesně 2 roky od chvíle, kdy jsme vytvořili MVP firemní verze Nenech to být a v rámci fokusu jsme se otočili ze škol do firem. S novým produktem přišel nový tým, nový trh, a samozřejmě i nové investice... Školám však poskytujeme náš systém i nadále zdarma, business stavíme na firmách. Meziročně rosteme pětinásobně a tento růst si chceme udržet, i proto se tato investice nyní odehrála. Máme řádově stovky firemních zákazníků, kteří již nyní Nenech to být využívají a pravidelně obnovují, churn je zanedbatelný,” říká Jan Sláma.
“Hodně investujeme také do přípravy na zákon o ochraně oznamovatelů. Máme cca stovku partnerů z řad advokátních kanceláří a poradenských firem, které plánují náš systém s příchodem zákona implementovat svým klientům. Spolupracujeme takto hned se třemi ze čtyř firem velké čtyřky, ale i s předními advokáty v Česku, USA, Francii, Maltě atd,” doplňuje druhý spoluzakladatel Nenech to být David Špunar.
Zatím je ale tento zákon spíše brzdou, jelikož u některých firem panují tendence začít s implementací Nenech to být až tehdy, jakmile bude jasné znění transpozice.
“Dvě naše české konkurence musely dokonce skončit, jelikož nedokázaly před účinností zákona své nástroje na ochranu oznamovatelů nikomu prodat. Jiní poskytovatelé klientům často tvrdí, že zákon již platí, a firmy mají mít whistleblowing vyřešený, ale od toho se snažíme držet dál a být k potenciálním klientům vždy upřímní – věříme, že z dlouhodobého pohledu se to vyplatí,” říká Jan Sláma s tím, že firmy patřící do jejich klientského portfolia disponují stovkami až tisíci zaměstnanci. Jedná se například o společnosti Sportisimo, Zásilkovna, Zentiva, Národní rozvojová banka, město Brno, DPD nebo Pilulka.
Foto: NNTB
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.