Petra Lelovska - Executive Director Ensana Health Spa Hotels
Už třetím rokem žije v Praze a je ve vedení společnosti Ensana, která vlastní 27 hotelů po celé Evropě.
4 fotografie ve fotogaleriiPetra Lelovská je úspěšná byznys žena, která byla za své úspěchy nominována na byznys ženu roku 2016 v Irsku a na ženu roku 2020 v ČR. Víc než 13 let se podílela na zakládání start-upů, vedení nebo restrukturalizaci firem z různých sektorů od IT, E-Commerce, farmaceutického, cestovního ruchu až po výrobní. Pracovala v Irsku, UK, Francii, v USA a kvůli svému zaměstnání procestovala téměř celý svět.
Dnes Petra svým dosavadním životním příběhem inspiruje ostatní a získanými zkušenostmi pomáhá firmám k jejich úspěchu.
Značka Ensana vznikla v září 2019 – můžete nám o ní říct něco víc?
Ensana je největším provozovatelem zdravotních lázní v Evropě a má hotely v Česku, Maďarsku, Rumunsku, na Slovensku a ve Velké Británii. Jde o skupinu expertních lázeňských hotelů, které se spojily pod jednu dynamickou značku. Naším cílem je nabízet to nejlepší pro stále rostoucí počet lidí, kteří cíleně cestují do destinací, které jim nabízí služby cílené na zlepšení zdraví.
Naše hotely se nacházejí v historicky nejproslulejších lázeňských městech v Evropě, která jsou známá svými přírodními léčivými zdroji, jako jsou termální a minerální prameny. Ensana vyvinula jedinečný koncept, který kombinuje ozdravnou sílu přírody s lékařskou expertízou. Chceme našim hostům nabídnout léčbu, která opravdu zlepší jejich zdraví. Naše lázně jsou známé tím, že pomáháme pacientům po operacích nebo jiné komplexní léčbě, v rekonvalescenci. Proto se k nám pravidelně vrací tolik hostů.
Jaké jsou vaše aktuální plány do budoucna?
Ensanu jsme založili jako reakci na obrovský globální nárůst v oblasti zdravotního a wellness cestování a plánujeme dál uspokojovat zvyšující se poptávku po těchto službách. Už teď investujeme do existujících lázeňských hotelů a v příštích několika letech chceme inovovat a investovat různými způsoby – vytvářet nové inspirující způsoby léčby, nová zařízení a samozřejmě pracovní místa. Letos také otevíráme dva hotely – jeden v Rumunsku a druhý v Buxtonu, ve Velké Británii.
Vy jste do společnosti přišla v roce 2018 jako Group HR Director. Jak taková role vypadá v nové společnosti, jakou je Ensana?
Nejprve jsem se soustředila na vybudování silné, dynamické a progresivní centrály tady v Praze. To byl první a zásadní krok k vytvoření silného základu pro naši novou značku. Poté jsem se soustředila na způsoby, jak inspirovat náš personál naší značkou a tím, co se z ní snažíme vytvořit. Pevně věřím, že k dosažení jakéhokoli úspěchu v businessu je nezbytné mít spokojené a zainteresované zaměstnance. Často říkám, že když jsou spokojení zaměstnanci, jsou spokojení i hosté – koloběh spokojenosti.
Sama trávím spoustu času cestováním po našich hotelech. Myslím, že je velmi důležité, aby zaměstnanci byli ve firmě maximálně angažovaní. Aby to bylo možné, je zásadní, aby si osvojili vizi a hodnoty Ensany. Organizujeme proto mnoho tréninkových a školících programů. Když vaši zaměstnanci věří v to, čeho se snažíte docílit, mají motivaci vám pomoct k úspěchu.
Pracovala jste už v řadě sektorů – co vás přivedlo sem?
Do Ensany mě přivedla skutečná víra v novou značku a skvělý tým, který za ní stojí. Velmi mě také inspiruje cíl společnosti demokratizovat přístup ke zdraví a nabídnout škálu hotelů pro každý budget. Portfolio Ensany je opravdu široké, což znamená, že naše skvělé léčebné metody jsou nyní dostupnější než léčebné metody téměř jakékoliv jiné lázeňské značky.
Shodou okolností, moje první práce byla také v oblasti hospitality. Když mi bylo 21 let, odjela jsem na dovolenou do Irska, kde se mi ale tak zalíbilo, že jsem se rozhodla tam zůstat. Přestěhovala se do Corku a začala jsem pracovat jako pokojská. Vždycky jsem se chtěla učit a posouvat se vpřed. Sama jsem se naučila anglicky, což bylo klíčové pro můj profesní růst. Teď mluvím plynně pěti jazyky – polsky, anglicky, německy, česky a slovensky a domluvím se i rusky a francouzsky.
Co je ve vaší roli nejnáročnější?
Moje práce zahrnuje spoustu cestování, což miluji. Kvůli tomu ale nemám moc času na sebe. Snažím se ale soustředit spíš na výsledky než na problémy. Myslím si, že je velmi důležité setkávat se s lidmi osobně, když jsou ale rozmístěni v hotelech po celé Evropě, je to trochu složitější. Proto poslední dobou často využívám videokonference, abych s různými týmy mohla budovat vztahy na dálku.
Ensana zaměstnává více než 2 800 lidí v hotelech po celé Evropě. Jakým způsobem podporujete všechny tyto zaměstnance v tolika různých rolích a destinacích?
V posledních několika letech jsem pracovala v řadě velkých nadnárodních společností jako jsou Amazon nebo Pfizer, takže jsem zvyklá pracovat s velkými týmy na různých trzích. Klíčem k úspěchu je vybudovat si vztahy založené na důvěře. Lidé musí cítit, že jsou respektováni a že jsou součástí týmu. Pouze rozesílat rozkazy a obchodní cíle a pak očekávat skvělé výsledky je krátkozraké. Věřím v sílu osobního kontaktu s lidmi a vím, že jsou klíčem k budování fungujících a aktivních pracovních vztahů založených na důvěře a vzájemné podpoře.
"Spokojený zaměstnanec = spokojený klient"
Proč by lidi měli pracovat ve Vaší společnosti?
Je to z jednoho prostého důvodu. Vytvořili jsme prostředí, ve kterém můžete být sami sebou. Užívat si firemní kulturu a cítit, že vás Ensana inspiruje k větší odhodlanosti. Ensana se stane součástí vašeho životního příběhu.
Jaká je Vaše přidaná hodnota na pracovním trhu oproti konkurenci?
Díky kombinaci přírodních zdrojů, lékařských poznatků a inovativního konceptu pomáháme našim klientům dosáhnout měřitelného zlepšení zdraví pro příjemnější život.
Naše hodnoty tvoří základ naší kultury. Tyto hodnoty jsme definovali společně a rezonují s námi všemi. Neděláme věci, protože musíme, ale protože chceme. Ať už to je pro naše kolegy, klienty nebo pro širší komunitu. Rádi našemu okolí ukážeme, že nám na tom, co děláme, skutečně záleží.
Na co jste ve své dosavadní kariéře nejvíce hrdá?
Nejvíc jsem hrdá na to, že můj životní příběh inspiruje ostatní a že mými získanými zkušenostmi můžu pomoct firmám k jejich úspěchu. Samozřejmě jsem taky ráda, že jsem za své úspěchy byla nominována na cenu Byznys Žena roku 2016 v Irsku a na Ženu roku 2020 v ČR.
Po necelém půlroce i Váš byznys zasáhla COVID krize. Co bylo pro vás v tomto období nejhorší a jaké opatření následovaly?
Krize samozřejmě zasáhla i náš sektor. Nejdůležitější pro nás bylo ochránit pracovní místa a budoucnost naší společnosti. Pro naše zaměstnance jsme připravili asistenční program, který jim má pomoct vyrovnat se se současnou situaci po psychické stránce. Naše společnost je silná a jsme schopni přizpůsobit se změnám na trhu.
Po řadě uvolňování nouzových stavů mohou lidé znovu navštěvovat lázně. Je restart návštěvnosti dle vašich očekávání?
Restart návštěvnosti předčil naše očekávání. Velká většina našich hotelů je znovu otevřena a naše klientela se opět může těšit z návštěvy našich zařízení a využívání přírodních zdrojů. Kdybych to shrnula tak naše obsazenost v hotelech je víc než 80 % a to je vzhledem na momentální situaci velice dobrý výsledek.
U nás vláda zavedla příspěvek na lázeňský pobyt 4 000,- pro návštěvníky. Jak vnímáte tuto pomoc?
Věřím, že každá pomoc je dobrá pomoc. O tuto dotaci má hodně lidí zájem. I u nás v Mariánských Lázních tento příspěvek řada klientů využívá.
Je tato státní dotace na lázeňské pobyty i v zahraničí?
Tato státní dotace je jen u nás v ČR. Na Slovensku, v Maďarsku nebo v jiných státech tato dotace zatím nebyla schválena. V těchto státech zaměstnavatel může nabízet příspěvek na dovolenou, funguje to však na jiném principu.
Jaká je Vaše cesta k úspěchu?
Začala bych pokorou. Člověk se na své cestě životem musí hodně naučit, hlavně akceptovat rozdíly, a to ve všech oblastech. Život v cizině je náročný a není to pro každého. Když to zvládnete, dost vás to změní a přinese vám to úplně jiný pohled na svět. To, že jsem odešla do zahraničí, kde jsem pracovala v multikulturním prostředí mi určitě pomohlo vidět věci jinak.
Jsem ambiciózní a nikdy jsem neváhala jít si za svým cílem. Za mým úspěchem se skrývají těžké začátky, tvrdá práce a taky neúspěchy, které mě neodradily, spíše motivovaly. Mými zkušenostmi dnes pomáhám firmám k jejich úspěchu.
Děkujeme za rozhovor.
Text: redakce
Foto: archiv
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.