#Marketing

OMG otevírá diskusi o udržitelnosti v reklamě a marketingu, přináší tak zkušenosti a podněty, které mohou firmám pomoci uchopit komunikaci tohoto tématu za správný konec

Redakce17.3.2023

Zástupci předních značek na českém trhu sdíleli během OMG Sustainable dialogue v pražské Spojce Karlín své zkušenosti z praxe. O tom, jak implementovat udržitelnost do firemní strategie nebo jak se vypořádat s greenwashingem prezentovaly Barbora Kotoun a Charlotte Miles z IKEA Česká republika. Tisková mluvčí Komerční banky Šárka Nevoralová následně uvedla příklady dobré praxe a upozornila, jak důležité je vhodně komunikovat ESG aktivity. Libor Šedivák, marketingový ředitel ŠKODA AUTO, poodhalil, jakým způsobem se firma vypořádává s plánovaným ukončením prodeje automobilů se spalovacími motory. Petra Vachtová, country manažerka firmy STABILO International, mluvila o zkušenosti s komunikací směrem k vlastním zaměstnancům. V závěru diskuse pak Jan Pohorský, specialista marketingu a komunikace Skanska, shrnul firemní potřebu snižovat uhlíkovou stopu v jejich oboru.

OMG otevírá diskusi o udržitelnosti v reklamě a marketingu, přináší tak zkušenosti a podněty, které mohou firmám pomoci uchopit komunikaci tohoto tématu za správný konec 1 fotografie ve fotogalerii

„Navazujeme formou dialogu na úspěšnou Konferenci o udržitelnosti v reklamě, která proběhla v listopadu loňského roku. Jsme moc rádi, že se k nám opět přidali naši partneři z řad klientů
a médií ve velkém počtu. OMG Sustainable dialogue jsme začali na téma ‚Jak komunikovat
o udržitelnosti‘. O své zkušenosti se s námi podělili marketingoví experti z IKEA, Komerční banky, Škoda Auto, Stabilo a Skanska. Oceňuji jejich otevřenost při sdílení dobrých i špatných cest
a odnáším si konkrétní podněty pro naši práci.“
Jan Filipi, Managing Partner OMG.

 Z jednotlivých přednášek vyplynulo, že největší hráči na českém trhu se v rámci udržitelné komunikace zaměřují především na určování vlastní environmentální zátěže, ať už ve formě vyjádření uhlíkové stopy či investicemi do cirkulární ekonomiky. Udržitelný by tak měl být nejen provoz, ale i samotné firemní produkty. V případě výroby je totiž nutné hledat nové recyklovatelné materiály. Stále významnější by měla být také dlouhá životnost produktu a s tím související dostupnost náhradních dílů.

Svoji roli v udržitelné transformaci hrají také jednotliví zaměstnanci. Přednášející firmy proto kladou větší důraz na interní komunikaci. Z příkladů dobré praxe i poučných selhání pak vyvstala potřeba důkladněji si ověřovat pravdivost marketingových tvrzení, která komunikujeme, zkrátka aby nedošlo ke klamání spotřebitelů, tzv. greenwashingu. Vyplatí se tedy investovat do pre-testů, protože i zdánlivě skvělá myšlenka může v očích veřejnosti nabrat nevhodný směr.

Lukáš Rolf ke konci diskuse představil platformu Změna k lepšímu, jež propojuje firmy, experty, sdílení příkladů dobré praxe, edukaci trhu a prosazování systémových řešení na české i unijní úrovni. Hovořil také o vzniku ESG Akademie, díky které mají firmy příležitost posílit svoji expertizu v ESG problematice a kterou mohou členové Změny k lepšímu užívat naplno.

OMG ve spolupráci se Změnou k lepšímu realizoval dosud největší tuzemský průzkum, a to konkrétně pod názvem Udržitelný byznys 2023. Do něho se zapojilo 448 respondentů z řad malých, středních i velkých firem. Výsledky průzkumu jsou veřejné a naleznete je na https://www.klepsimu.cz/udrzitelny-byznys-2023

„Transformace ekonomiky na udržitelnou je v OMG klíčovým tématem agentur pro období následujících let. Již dnes jsme udělali mnoho kroků. Mimo vlastní ESG strategie počítáme CO2 stopu klientských kampaní, pracujeme na ESG skoringu mediahousů, pomáháme škálovat projekty, jako jsou Faktaoklimatu.cz. V tomto roce navíc spouštíme i úplně nové plánovací nástroje (Carbon Calculator, Carbon MMM). Přestože se projektům věnuje více než 30 lidí napříč odděleními, jedno víme s jistotou. Sami to nezvládneme. Právě to je hlavním důvodem, proč jsme výrazně aktivní
v rámci udržitelných byznys networků Změna k lepšímu a Climate & Sustainable Leaders. V blízké budoucnosti plánujeme vytvářet malé akční skupiny, které budou řešit konkrétní udržitelná témata. A to jak formou Sustainable dialogue v menším formátu, tak i formou mastermindů v rámci agentur.“
Pavel Galík, Strategy & Digital Director OMG.

Odbornými partnery OMG Sustainable dialogue jsou Climate and Sustainable Leaders a Změna k lepšímu. Organizátory jsou OMG, OMD, PHD a Hearts & Science.

Foto: OMG Sustainable Dialogue, zdroj: Pavel Galík

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Partneři magazínu
další partneři
© 2024 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.