Mallcon
Projekt Mallcon, který vznikl pod rukama Jakuba Horkého a Dory Štanclové, se specializuje na efektivnější e-mail marketing. Kromě základní tvorby emailů v editoru, rozesílání kampaní a vykreslováni reportů, tvoří navíc nové nápomocné funkce, které lidem ukazují jiný pohled na e-mailing a následně jim v Mallconu pomáhají využívat tyto funkcí naplno, aby dosahovali lepších výsledků.
3 fotografie ve fotogaleriiCesta od nápadu k realizaci
Myšlenka vytvořit e-mailingový nástroj nepřišla ze dne na den, vycházela z potřeb a zkušeností. Jakub Horký se dlouhou dobu věnoval programování webových stránek, grafice a marketing mu rozhodně nebyl lhostejný. Ze zkušenosti svých zákazníků, ale i svých vlastních jako provozovatel e-shopu, věděl, že nejefektivnější marketing je ten přímý a přímým online marketingem je právě e-mailing. Jenže spousta funkcí, které potřeboval, nebyla vůbec na trhu, drahé nástroje nepřicházeli pro menší a středně velké obchody v úvahu a tak pomalu a jistě vznikala jiskřička nápadu vyřešit tento problém po svém.
Právě nespokojenost dohnala Jakuba a jeho tým letos na jaře až k tvorbě vlastního nástroje, který se rozhodli publikovat i pro veřejnost. Chybělo jim hlavně prostředí, které by bylo přehledné, jednoduché a zároveň vysoce funkční. Hlavní záměr bylo učinit e-mailing efektivnějším, propojit ho více s e-shopem a využívat více informací pro tvorbu kampaní. E-shopy a weby celkově mají k dispozici obrovské množství dat a při správném využívání je prodej a oslovení lidí hračkou, jenže i díky náročnosti zpracování je tato cesta velmi náročná na zpracování.
Jak říká Jakub: “V současné době jsme stále na začátku naší mise, na spoustě věcí stále pracujeme, komunikujeme s e-shopy, sledujeme jejich potřeby a vymýšlíme řešení.”
Pro koho je Mallcon určen?
Mallcon je určen pro všechny podnikatele, kteří mají webové stránky a chtějí oslovit návštěvníky svých stránek, a také pro ty, jenž si váží svých zákazníků a chtějí jim zasílat novinky pomocí e-mailu. “Pokud podnikatel nemá kontakty, rozhodně to není překážkou pro využívání našeho nástroje, naopak, nedávno jsme spustili novou funkci, díky které můžeme aktivně sbírat kontakty na návštěvníky stránek pomocí sběrného vyskakovacího okna neboli pop-upu. Napojení na kontakty z objednávek zase umožňujeme skrze API.”
Jaký byl vývoj, průběh tvorby do současného stavu produktu Mallcon?
“Vývojový proces byl nastavený velmi důkladně, napřed bylo potřeba vytvořit nástroj, který nabízí e-mailingový základ, tzn. editor pro tvorbu e-mailů a administraci pro správu kontaktů, rozesílání kampaní a sledování reportů. Již ve zpracování tohoto základu se na to přibalovaly prvky, kterými se naopak nástroj již odlišuje od konkurence, jako např. sběrné pop-upy pro aktivní sběr kontaktů na stránkách, Click mapa pro reportování jednotlivých prokliků v odeslaném e-mailu, profily kontaktů, responzibilita emailů nebo třeba cenová politika Mallconu.”
Během prázdnin byla neoficiálně spuštěna beta verze projektu, kde na pár projektech testovali, jak lidem vyhovuje prostředí, jak srozumitelný je editor a celkově co jim nejvíce chybí pro správu e-mail marketingu. Následně po několika menších i větších úpravách byl začátkem září nástroj oficiální spuštěn.
“Nyní po měsíci od spuštění již budujeme klientelu, hrajeme si s jejich kampaněmi a sledujeme pokroky našich zákazníků. Za velký úspěch považujeme nárůst doručitelnosti, růst míry otevření e-mailů, který jsme u jednoho našeho zákazníka dokázali zvednout až na 39%, a také nárůst míry prokliků. Ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně, navrhujeme změny v kampaních, doporučujeme jak, kdy a s čím ideálně oslovovat zrovna tu jejich cílovou skupinu. Výsledky jsou to, co nás pohání.”
Jaké jsou Vaše výhody?
Celý projekt je postaven na novém konceptu, který spočívá v kreditech. “Kredity nejsou nepřítelem, naopak se podle nás pro standardní e-mail marketing hodí daleko víc, jelikož tarify s omezením na množství kontaktů vycházejí pro většinu e-commerce podnikatelů zbytečně draho. U nás je systém postaven na rozeslaných emailech a kreditech s 18 měsíční platností, kde cena za jeden email se pohybuje od 0,08 Kč směrem dolů.” Cenová politika je postavena na základech dostupného efektivního řešení pro všechny, hlavním smyslem je rychle nástroj šířit a ukázat co nejvíce lidem jeho výhody a přínosy pro jejich podnikání.
Velkou výhodou je vlastní databáze, kde sledují emaily přes 1000 e-shopů. “Tvoříme si vlastní statistiky, pozorujeme trendy velkých firem. Sledujeme, co e-maily obsahují, kdy jsou posílány, a hledáme skryté pravidelnosti. Mnohdy je tato práce pro nás velmi inspirativní, některé firmy mají opravdu dobrý marketingový tým, který se jim stará o e-mailing a je opravdu radost tyto emaily odebírat. Bohužel stále převažují e-maily bez nápadu, kde chybí Call to action a další nezbytné prvky, proto celkově je jejich rozesílání v tomto stavu k ničemu. Těmto e-shopům se snažíme pomoci dělat to lépe, aby to někam vedlo, ideálně k nárůstu prodeje.”
Jaké jsou Vaše další plánové kroky ve vývoji produktu?
Mallcon v blízké době bude spouštět další užitečné funkce, plánují zavádět selektování kontaktů podle specifických požadavků a také přijdou s automatickými kampaněmi, které budou pro podnikatele velmi revoluční a posunou jejich marketing o velký kus dopředu. Plánů mají mnoho a jediné co je momentálně brzdí jsou čas a peníze. Mallcon současné době zvažuje oslovení investora pro podporu jejich projektu, chtějí urychlit celý proces a co nejdříve svým nástrojem pomáhat českým podnikatelům. Velkou otázkou je i rozvoj týmu a zapracování na vlastním marketingu, který byl během prvního měsíce testován. Vyhlídky jsou příznivé jak pro projekt, tak i pro e-mail marketing, který rok od roku vykazuje stále lepší výsledky.
http://www.mallcon.cz/mailing/
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.