Influencer marketing proměňuje český byznys
Jedním z nejnovějších a nejúčinnějších způsobů, který firmy v dnešní digitální éře využívají ke komunikaci se svými zákazníky je influencer marketing. A není divu. Podle statistik ČSÚ se v posledním roce na sociálních médiích pohybovalo více než 80% populace, přičemž téměř 70% uživatelů vyjádřilo, že se nechává ovlivnit názory a doporučením lidí, které sledují. Více než 60% firem v České republice navíc potvrzuje, že influencer marketing zlepšil vnímání jejich značky a pomohl jim získat nové zákazníky.
Co si představit pod pojmem influencer marketing?
Influencer marketing (influence= vliv, ovlivnit) představuje strategii, která využívá síly vlivných osobností a jejich schopnosti ovlivňovat chování a názory lidí a navázat tak silné a autentické spojení s cílovými zákazníky.
Influencer marketing je efektivním nástrojem pro celou škálu cílových skupin. Zaujme mileniály, generaci Z (narozeni po roce 1997), rodiče i nadšence do módy nebo nových technologií a gadgetů.
Influencer marketing používá sociální média,blogy, vlogy, podcasty, live streamy i tradiční formy reklamy v televizi, tisku nebo rádiu. Co se formy týče, může jít o sponzorované příspěvky, recenze, soutěže, spolupráci na tvorbě obsahu a další aktivity, které jsou přizpůsobeny cílům a potřebám dané kampaně.
4 kampaně, kterých jste si na českém trhu mohli všimnout
-
ZOOT a Tereza Maxová
Modelka a herečka Tereza Maxová se stala tváří českého online obchodu ZOOT a prostřednictvím svého Instagramu propaguje jejich oblečení a doplňky.
-
Alza.cz a Sára Saudková
Alza.cz, jeden z největších českých e-shopů, spolupracoval s influencerkou Sárou Saudkovou, která je populární youtuberkou a prostřednictvím svého kanálu a sociálních médií propaguje produkty a služby, které nabízí Alza.cz. Její reklamy se zaměřují na technologii, elektroniku a zábavu a představují nejnovější produkty a jejich výhody.
-
Slevomat.cz a Vojtěch Dyk
Slevomat.cz, platforma nabízející slevy a akční nabídky, spolupracovala s hercem a zpěvákem Vojtěchem Dykem, který se objevil ve videoreklamách, kde prezentoval různé zážitky a výhodné nabídky dostupné na Slevomatu.
-
Vodafone a Jakub Prachař
Mobilní operátor, spolupracoval s hercem Jakubem Prachařem, který se objevil v televizních reklamách, kde prezentoval výhody a služby nabízené společností Vodafone.
V České republice je široká škála influencerů napříč různými obory a odvětvími.
Zde je šest českých influencerů, které české firmy hojně využívají v rámci influencer marketingu a odvětví, kterými se zabývají:
-
Veronika Richterová (@veronikarichter) - lifestyle influencerka se zaměřením na cestování, módu a krásu
-
Matěj Vlček (@matejvlcek.cz) - food blogger a influencer zaměřený na gastronomii a recepty
-
Petra Lorencová (@petralorencova) - fitness influencerka a trenérka s důrazem na zdravý životní styl
-
Marek Valášek (@markvalasek) - influencer a youtuber s tématy zábavy, gamingu a technologií
-
Jakub Čech (@jakubcech) - cestovatelský a outdoor influencer se zaměřením na dobrodružství a outdoorové aktivity
-
Lucie Šafářová (@luciesafarovaofficial) - bývalá profesionální tenistka a sportovní influencerka
Influencer marketing v číslech
-
Influencer marketing je na vzestupu i na globální úrovni. Podle průzkumu provedeného společností Influencer Marketing Hub investují firmy do této formy reklamy každým rokem o 50% víc a očekává se, že do roku 2025 dosáhne hodnota influencer marketingového průmyslu až 13,8 miliardy dolarů.
-
ROI (průměrná návratnost investice) z influencer marketingu je 5,2krát vyšší než u jiných online reklamních kanálů.
-
Celosvětově je nejčastěji používanou platformou pro influencer marketing Instagram. 89 % marketérů uvádí, že zde získávají nejlepší výsledky. Instagram vede i v Česku, kde mu dává přednost 85% českých influencerů.
-
Průměrný engagement rate (sledovanost a angažovanost) influencerů v České republice se pohybuje mezi 3 až 6 procent.
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.