EVOLVE! Summit 2018
3 fotografie ve fotogalerii
Návštěvu konference EVOLVE Summit nedoporučuji manažerům, kteří se probudili z hibernace, a proto stále věří, že životopisy musí personální „přebrat a domluvit za tři týdny pohovory“. Lidi nejsou; a na téhle konferenci se z toho všichni radovali. Vymýšleli, jak kandidáty (především v digitálním světě) najít, oslovit a úspěšně zaměstnat. Jak malé i velké, české i zahraniční firmy udržet v chodu.
Konference pro „recruitery a sourcery“ těží z genia loci brněnského klubu SONO, mládí účastníků a dechberoucích audiovizuálních efektů. Pesimismu bylo pomálu, recruiteři ukazovali, jak si jednou v daleké budoucnosti ochočí své chatboty a musím uznat, že mě ten mileniálský optimismus potěšil.
Chci uklidnit všechny, co čtou katastrofické nadpisy článků "o smrti náboru" "o smrti životopisu" a o "smrti inzertních serverů", že jsme v dobrých rukou. Zahraničním i českým řečníkům jsem uvěřil, že nás nečeká temná budoucnost, ale světlé zítřky. Pro vás, kteří se zabýváte ve firmách HR a nechtěli Vám objednávku na konferenci za 10 000 Kč schválit, tady mám stručné shrnutí toho, co je nyní trendy a v roce 2019 o tom budeme číst:
- Investice do značky; (brandu) protože když máte dobrý brand, můžete lidem platit míň. Mezi značkou A a značkou D je rozdíl v průměrné mzdě 2000 Kč, a to dělá při počtu zaměstnanců tisíc, milionů na employer branding přes dvacet. To řekněte finančákovi.
- Digitál. Vykřičte brand do světa všemi digitálními kanály. Cilte uchazeče v regionu, šoupněte mu inzerát z Jobsu do Facebooku a na Instáč.
- 3. a Sociální sítě. Bombardujte pasivní kandidáty; když neodpoví na email, písněte mu na LinkedIn.
- Hodnocení. Buďte originální, ale nebuďte vtíraví, naštvaný kandidát by vás mohl nahlásit a utrpělo by vaše skóre. Na konec emailu dejte vtipný GIF.
- HR 4.0. Nechte chatboty sklízet sívíčka. Kandidáty hrát gamesky.
- Kandidát „drivuje“ výběr“ a proto, když dorazí do vašeho vystajlovaného ofisu, ujistěte jej/ji, že je tam kulturní fit. Chce do práce brát svého psa? To je cool.
- Engagement. Nevybírejte kandidáty, to musí dělat manažeři. Nespolupracuješ? Utrpí tvé hiring ratio!
- Rychlost. Čím rychleji kandidátovi odpovíte, že ho berete, tím větší šance, že k vám nastoupí, je.
- Volume recruitement. Čím víc kandidátů do recruiterského trychtýře nalejete, tím větší šance na objevení toho správného zaměstnance (co z něj vypadne) je.
- Do inzerátu uveďte výši nástupní mzdy. Každý je přece kandidát a každý hledá práci.
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.