České e-shopy zaznamenaly při Black Friday průměrně pětinásobný nápor
Hodnotu průměrně 4,8x vyšší než kterou české e-shopy registrují po zbytek roku, naměřili provozovatele elektronických obchodů na oblíbené páteční akci Black Friday. Ze zkoumaného vzorku českých e-shopů tak byla očekávání byla vyšší než realita. Statistiky vyplývají z analýzy společnosti VSHosting, která v současné době zajišťuje provoz více než 40 % elektronických obchodů na českém a slovenském trhu.
1 fotografie ve fotogalerii
Populární akce Black Friday byla u poloviny e-shopů slabší než loni. V roce 2017 české elektronické obchody registrovaly počet požadavků za vteřinu (jednotlivých kliknutí) o 30 % vyšší, než tomu bylo letos. Zatím, co průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobek svého průměrného provozu a ve výjimečných případech se dostala až na jedenáctinásobek, v letošním roce se jednalo o 4,8násobek běžného provozu.
Průměrem analyzovaných e-shopů je zhruba 100 kliknutí za vteřinu, při marketingových kampaních se tato cifra bez obtíží dostane i přes tisícovku. „V posledních letech stále více elektronických obchodů rozprostře slevové akce do několika dnů, v některých případech i týdnů před samotným začátkem Black Friday.“ vysvětluje letošní statistiky Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting a dodává: „Rozprostření nákupů je chytré řešení jak z pohledu vytíženosti serverů, tak i z praktických důvodů, které ocení zejména zákazníci. I přes fakt, že Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů, které tak mohou zrealizovat méně hekticky.“
Každoročně od ledna přibližně do poloviny listopadu je průměrný počet požadavků na velikostí střední e-shop 42–85 kliknutí za sekundu. Kapacitně větší elektronické obchody a e-shopy realizující kampaně se průměrně dostanou k rozmezí 160–190 kliknutí za vteřinu. V kombinaci s malými e-shopy činí průměrný počet požadavků zhruba 100 kliknutí během jedné vteřiny. Tato hodnota se právě během akce Black Friday dostává v průměru na přibližně šestinásobek své hodnoty. Výjimkou však nejsou případy, kdy e-shop zaznamená nápor až jednou tolik vyšší.
Z analyzovaného vzorků e-shopů v letošním roce společnost VSHosting naměřila nárůst na osminásobek. Nejnižší číslo, které datacentrm u měřených elektronických obchodů registrovalo, bylo 2,1x. Tento e-shop nicméně směřuje své slevové akce spíše na jaro.
VSHosting
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.