Změna tržního prostředí mění firmy
Sociální sítě, prohloubení globalizace a až rapidní změna tržního prostředí mění firmy.
To s sebou přináší velké příležitosti, ale také obtíže. Jak se říká, “malé děti - malé starosti, velké děti - velké starosti.”
U firem je to velmi podobné. Jestliže se věci kolem nás mění, pak otáčet kormidlem velkých gigantů zabere přemíru času a navíc, není to zadarmo. Co to znamená?
Příležitosti pro menší společnosti, které umí a chtějí využívat lidského potenciálu. Které umí zhodnotit dvě nejcennější hodnoty v byznysu. Lidské motivace uspět a sílu lidské myšlenky. Možná se člověk může zamyslet a říct si: “Kde je produkt?”
Doba, kdy čistě produkt vyhrává, uplynula počátkem tisícileté. "Nokia neinovovala." Banky se topí v konkurenci nápadů jednotlivců a menších institucí a nestíhají. Jen hřeší na strach lidí o své peníze. Na konzervatismus, který však není nekonečný. Měnit, inovovat, motivovat lidi, využívat jejich potenciál a držet je v “pocitu radosti z práce” je novou výzvou firem pro nadcházející období. Jednoduché? Nikoliv!
Firmy totiž musí hrát s kartami, které mají. Ve vedení jsou staré struktury, které mají strach o své pozice. V HR odděleních holky po škole. A v kartě srdcového esa je hon za kvartálními výsledky a bonusy.
Time for change?
Urgentně ano!
1.9.2019
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.