Slevová realita
Kluci z Apify si, v rámci svého PR, na Black Friday podali několik velkých českých e-shopů a pomocí svého nástroje (zde https://www.apify.com/ ) před akcí i během ní sledovali cenový vývoj u produktů. Cílem bylo na datech potvrdit to, co někdo už ví, někdo jen tuší a další neví vůbec. Že tvorba slev je speciální disciplína:) Výsledkem je odhalení, že u některých produktů došlo před akcí k navýšení ceny, aby se dalo dosáhnout na vyšší deklarovanou slevu.
Celé si to můžete přečíst zde: https://www.lupa.cz/clanky/slevy-az-80-jak-e-shopy-kouzli-s-cenami-aneb-black-friday-po-cesku/. Podle ČOI je to celé možná eticky fujky, ale z pohledu zákona nejde o žádné porušení. Soupeření slevou je totiž docela marné. Mělo svůj smysl možná v krizi, hodí se jako nástroj v době, kdy chybí cash nebo máte plný sklad, či končí sezóna. Ale v době před vánoci, kdy všichni budou utrácet jak urvaní prostě proto, že chtějí sobě nebo někomu udělat radost, nedává smysl řešit slevy. Retail si tak ale svoje zákazníky vychoval a už dlouho neví, jak z toho ven. Možná se to celé vyřeší tak, že se slevy zdiskreditují právě takovou cestou a přestaneme je tak vidět všude.
29.11.2017
Komentáře (2)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.
Zdeněk Dvořák
02.12.2017 19:57To jim člověk nemůže mít za zlé, volba produktů do akce je na nich.
Kamil Komenda
29.11.2017 15:15A to se ještě nepíše o tom, že v česku některé nejmenované e-shopy dalo tzv. slevy jenom na zboží, kterého se chtěli zbavit ze skladových zásob. Ale to atraktivní, to "in" zůstalo beze slev.