Kandidát se stal komoditou.
Linkedin eshopem a recruiteři nákupčími…
Už dlouho nám všem nepřijde zvláštní dělit kandidáty do kategorií podle roku jejich narození. V této korektní době. Baby boomers! (Úplně vidím ten festival odkud tehdy všechny holky přijely s outěžkem.)
A podle toho, kdy se nám naši kandidáti narodili, s nimi (nově) i my, personalisté, komunikujeme. Jako se zákazníky. Jinak míříme na Mileniály a jinak na Zetka. Cílíme na ně jako na zákazníky v retailu. Personální oddělení korporací mají tučné marketingové budgety. A firemní kultury nový rozměr prezentace. V „digitálu“ navíc přesně měřitelný. Je to hon, při kterém používají metody výkonnostního marketingu.
A tak se ruší formuláře na webových stránkách, protože jsou zbytečně složité. Náborová videa nahrazují pracovní inzeráty, protože jsou už nezajímavé. Komunikaci s kandidáty obstarávají chatboti, protože je to moderní a žádané.
A pokud "naše" skupina zákazníků (generace Z), preferuje osobní kontakt, tak se s nimi (jak je libo!) začínáme scházet osobně. … Nejsme už třicet let součástí politického systému, který určoval, na jaké místo, kdo může (byť jen!) aspirovat. Sociální systémy nediktují hodnoty.
Nabízejí je. Nám, kterých je v e-shopu sociálních sítí stále dostatek.
18.11.2019
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.