ABSL rozdávala diamanty
ABSL rozdávala diamanty nejúspěšnějším firmám z oboru podnikových služeb Na 5. výroční konferenci asociace ABSL byla předána ocenění firmám, které v uplynulém roce přispěly ke kultivaci oboru podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily standard poskytovaných služeb, firemních procesů či pracovního prostředí. Ocenění s názvem ABSL Diamonds udělila odborná porota projektům v sedmi kategoriích.
Ze tří desítek nominací vybrala pětičlenná porota odborníků 7 nejzajímavějších projektů:
V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) byla oceněna společnost OKIN BPS za svůj komplexní vzdělávací program, který zahrnuje širokou nabídku kurzů určených jak pro zaměstnance, tak i pro zájemce z řad veřejnosti. Zaměstnancům jsou určeny různé druhy akademií – např. síťařská, jazyková či CLOUD akademie a dále i kurzy měkkých a tvrdých dovedností. Veřejnosti, zejména pak studentům a dalším zájemcům o rozvoj znalostí v oblasti IT, jsou určeny síťařské workshopy. Firma OKIN BPS touto formou nezvyšuje jen kompetence svých lidí, ale získává i přístup ke kvalifikovaným potenciálním zaměstnancům. Zhruba 40 % absolventů workshopů najde uplatnění v technických týmech OKIN BPS.
V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) získala cenu společnost BlueLink International, která během 6 měsíců vyvinula a úspěšně uvedla do provozu chatbot Laura, obsluhující zákazníky, kteří kontaktují leteckou společnost Transavia prostřednictvím textových zpráv. Laura analyzuje příchozí zprávy s dotazy zákazníků, kteří se ptají na nejrůznější témata – od rezervace letenek, přes případná zpoždění, cestovní dokumenty či zavazadla, až po stížnosti. Pokud si je s dostatečnou mírou jistá, že pochopila zákazníkův požadavek, vyhledá potřebné informace ve znalostní bázi a v externích systémech a poskládá je do odpovědi. Pokud si jistá není, přenechá konverzaci na expertech. Projekt přinesl výrazné zrychlení vyřizování zákaznických dotazů – z 300 na 90 sekund.
V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužil projekt společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, který si kladl za cíl vylepšit proces vyřizování stížností interních i externích zákazníků ze stovky zemí světa. Centralizace těchto procesů do Prahy a zjednodušení schvalovacího procesu přineslo celou řadu výhod. O 33 % se zvýšila spokojenost zákazníků, o 20 % se snížil počet stížností, o 20 % se zvýšil objem distribuovaného piva.
V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) byla oceněna společnost Siemens za svůj inovační projekt, který se zaměřuje na zlepšování dovedností vybraných talentovaných zaměstnanců. Ti následně přispívají ke zlepšování služeb a výsledky se odráží nejen na rostoucí spokojenosti zákazníků, ale i samotných zaměstnanců. Nápad, který se zrodil v pražském týmu společnosti Siemens, se nyní realizuje i v zahraničních pobočkách.
V kategorii Business Excellence (nejlepší projekt v oblasti kvality) zvítězila společnost Comdata Czech, která pro svého zákazníka, významného telco operátora, zrealizovala kompletní redesign a automatizaci back-office procesů, čímž snížila roční provozní náklady o 29 %. Zaměstnanci tohoto zákazníka se nyní mohou plně věnovat svým klientům a nemusí se zatěžovat rutinními back-office činnostmi.
V kategorii Employer Branding (budování značky zaměstnavatele) uspěla společnost CDK Global (Česká republika), která se pro své náborové kampaně nechala inspirovat ikonickou Lennonovou zdí. Z průzkumu trhu vzešla totiž informace, že ve valné většině případů mění lidé práci proto, že se u současného zaměstnavatele nudí. CDK Global kampaní ukázala, že slovo nuda nezná – zorganizovala 6 koncertů, na nichž hrála hudba Beatles a za hudební skupinou se promítala výzva slibující barevnou a dynamickou kariéru. Na stánku si pak zájemci mohli popovídat se současnými zaměstnanci a potvrdit si, že práce v této firmě lidi baví.
V kategorii Innovative Workplace (inovativní pracovní prostředí) získala ocenění společnost SAP Services, která v loňském roce přestěhovala své kanceláře do nových moderních prostor, jejichž podobu měli šanci ovlivnit i samotní zaměstnanci. Cílem celého projektu bylo jednak sestěhovat tři právní entity společnosti SAP do jednoho sídla (SAP Services, Concur a SAP Ariba), jednak nabídnout zaměstnancům prvotřídní pracovní prostředí. Při vytváření kanceláří, které se rozkládají na ploše 24 000 m2, byl důraz kladen na chytrý a efektivní způsob práce, zdravý životní styl, ekologii i volnočasové aktivity zaměstnanců.
„Děkujeme všem firmám, které své projekty nominovaly. Nebylo vůbec jednoduché výherce zvolit, protože skutečně každý z nich představuje velký přínos, a to nejen pro samotnou firmu, ale i její zaměstnance, zákazníky či partnery,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodal: „Výhercům samozřejmě gratulujeme a těšíme se, že k letošním diamantům v příštích letech přibydou další a společně rozzáří český trh podnikových služeb.“
O ABSL
ABSL (Association of Business Service Leaders in the Czech Republic) je organizace sdružující společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb. Jde o segment, který v České republice aktuálně zaměstnává 89 000 lidí a generuje 5 % českého HDP. ABSL vznikla v roce 2013 s cílem podporovat společnosti z oblasti podnikových služeb, sdílet best practises a pomáhat s rozvojem aktivit svých členů i jiných subjektů působících v tomto segmentu. Zároveň ABSL poskytuje podporu zahraničním investorům, kteří chtějí v ČR zřídit svá centra podnikových služeb. Více informací naleznete na www.absl.cz.
Marta Lipovská
E-mail: marta.lipovska@prcom.cz
Komentáře (0)
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.