Lidé a projekty

Zakladatel Business Academy a konference GLORIOUS - Ondřej Prášek

Publikoval GLORIOUS10.4.2018

„Praktické znalosti se na našich vysokých školách moc nepředávají“

Zakladatel Business Academy a konference GLORIOUS - Ondřej Prášek 4 fotografie ve fotogalerii

Začínal jako student strojírenství, po dvou letech si ale uvědomil, že si svou budoucnost v oboru neumí představit. Druhá volba Ondřeje Práška, zakladatele Business Academy a hlavního organizátora konference Glorious, padla na obor ekonomie, ze kterého následně získal bakalářský titul. Zkušenost s vysokoškolskou výukou ho ale od dalšího pokračování ve studiích odradila.

„Doufal jsem, že se mi konečně dostane takové vzdělaní, na kterém budu moci něco stavět. Ale praktické znalosti se na našich vysokých školách moc nepředávají,“ popisuje Ondřej typické zklamání mileniálů z dnešní konzervativní výuky, založené zejména na teorii. Svou frustraci na rozdíl od spousty dalších vrstevníků dokázal proměnit na snahu o změnu.

Vize lepšího Česka

Dnes 27letý Ondřej ušel dlouhou cestu od studenta brněnského VUT po pořadatele nespočtu vzdělávacích akcí a konferencí pro studenty a veřejnost. „Často jsem zažil situace, kdy my Češi vyzdvihujeme úspěchy zahraničních osobností a unikají nám úspěchy těch českých. Přitom máme plno inspirativních a úspěšných rodáků, jen se o nich tolik nemluví,“ popisuje Ondřej další z podnětů, které ho přiměly konat.

Vizi lepšího Česka se svým týmem začal realizovat v roce 2014, kdy založil vzdělávací neziskovou organizaci Business Academy, spolek, jehož hlavním cílem a vizí je propojovat vysokoškoláky s úspěšnými lidmi, kteří jsou mistry ve svém oboru, nechybí jim know-how a chtějí předávat svoji energii a zkušenosti dál.

„Na škole, kde jsem studoval, tenkrát neexistoval studentský spolek, co by podobné akce pořádal, a tak jsem si to po pár měsících vzal na starosti já. Mým cílem bylo pravidelně zvát na školu zajímavé lidi z praxe, kteří ví, o čem mluví a mají schopnost to předat dál,“ líčí svou vizi ambiciózní mladý muž. Po tříleté existenci Business Academy proběhlo 30 přednášek, které navštívilo víc něž 4000 lidí. Dnes na akce nechodí pouze studenti, ale čerství absolventi, mladí profesionálové, podnikatelé i široká veřejnost.

„Koncept Business Academy byl postaven na dvou pilířích – na kvalitě přednášejících a na obsahu jejich přednášek. Zvolit téma, které by studenti vnímali jako přínosné, nebylo jednoduché. Trval jsem vždy na tom, že cílem musí být dosažení nějaké změny nebo zlepšení určité činnosti, kterou studenti využijí buď v budoucnu při podnikání aneb například v rámci školních projektů,“ popisuje Ondřej svůj přístup.

Tři hodiny spánku a největší hvězdy na pódiu

Za největší projekt pod vlajkou Business Academy se dá označit konference Glorious, jejíž třetí ročník se koná začátkem května. Z původně studentské konference pro sto lidí se dnes stala největší byznys akce letošního roku, které se zúčastní takové osobnosti českého byznysu jako zakladatel Socialbakers Jan Řežáb, jeden z nejbohatších Čechů Dalibor Dědek nebo jeden z designerů interiérů Tesly Otto Fabri.

Jak napovídá podtitul konference „Zvítězí ten, kdo vytrvá“, cesta k dnešnímu úspěchu byla trnitá. „Dopadlo to tak, že jsem měsíc a půl před konferencí spával každý den asi jen tři hodiny, a to přímo v kanceláři na zemi. Holiče nebo kadeřníka jsem nepotkal celé dlouhé týdny, považoval jsem to tehdy za ztrátu času,“ vzpomíná Ondřej na náročné přípravy loňského ročníku konference.

Na pódium se tenkrát podařilo dostat spoustu řečníků, které jen tak neuvidíte, například českého manažera, podnikatele a filantropa Martina Romana, spoluzakladatele firmy Avast Software Eduarda Kučeru nebo Jana Mühlfeita, bývalého prezidenta Microsoft Corporation pro Evropu. „Glorious je takové zhmotnění obrovské vášně, urputnosti a vytrvalosti, díky kterým se vše daří dávat postupně do kupy,“ uzavírá Ondřej.

Foto: Archív

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

CEE Summit
Partneři magazínu
další partneři
© 2017 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.
made with    by esmedia