#Lidé a projekty

Silvie Čečelská Area Sales Manager for Central Europe - Y Soft Corporation, a. s.

Kamil Komenda15.8.2014

Na posledním setkání SAMBA jsme se potkali se Silvii Čečelskou, která nás zaujala svým příběhem. Je absolventka MBA a v současné době pracuje ve společnosti Y Soft Corporation, a.s na pozici  Area Sales Manager for Central Europe.

Silvie Čečelská Area Sales Manager for Central Europe - Y Soft Corporation, a. s. 3 fotografie ve fotogalerii

Na posledním setkání SAMBA jsme se potkali se Silvii Čečelskou, která nás zaujala svým příběhem. Je absolventka MBA a v současné době pracuje ve společnosti Y Soft Corporation, a.s na pozici  Area Sales Manager for Central Europe.

Nyní pracujete ve společnosti Y Soft Corporation, a.s., která je mladou firmou a velmi dynamickou. Dostat se do této společnosti jistě nebylo jednoduché. Ale než se dostaneme k samotné pozici, pojďte se podívat na Váš životní příběh.

Vystudovala jste elektrotechniku. Tento obor je spíše studován muži. Co Vás přimělo vystudovat tento obor?

Jsem ze tří dětí, mám o 4 roky starší sestru a o 11 let mladšího bratra. No a tatínek si jako druhé dítě prostě přál kluka a tak mě k některým „klučičím aktivitám“ nenásilně připoutal. Například už v osmi letech jsem uměla docela dobře zacházet s pájkou a letovat tištěné spoje.  Když jsem pak nastoupila na gmynázium bylo pro mě zaměření elektronika a elektrotechnika jasnou volbou.

Po dokončení studia jste nastoupila do svého prvního zaměstnání do společnosti Ostravsko-karvinských dolů OKD, a.s.. Navázala jste na studium elektrotechniky?

Bohužel nenavázala – při přijímacím pohovoru mi bylo nabídnuto velmi zajímavé místo na zahraničním obchodě a to jsem přijala. V OKD jsem nicméně nezůstala dloho, přešla jsem nejprve do společnost Konica Minolta v Ostravě a po 2 letech jsem získala místo ve společnosti Soft-tronik Ostrava, nyní Arrow ECS. Dodnes si pamatuji, že jsem se přihlásila k přijímacímu řízení na poslední chvíli. Oznámili mi, že už mají vybráno a že dnes chtějí přijímací pohovory finálně uzavřít.  Nicméně mě dali ještě šanci a na pohovor mě přijali.  Celý pohovor proběhl tedy v jednom dni včetně testu osobnosti – dotazníkem Thomas 360. Výsledky pohovoru a testu personalistka odfaxovala generálnímu řediteli ( GŘ ), který byl tehdy služebně v Praze. Ještě v ten den mi sdělili, že jsem byla přijata. Z tohoto rozhodnutí jsem měla tehdy velkou radost a za to, kde jsem dnes, vděčím právě této společnosti.  Ve společnosti jsem nastoupila na pozici manažerka školicího střediska.

 Co Vám dala tato zkušenost?

Byla to pro mě úžasná škola. Měla jsem možnost řídit školící středisko zcela samostatně. Pokud byly dobré výsledky, měla jsem plnou podporu GŘ , pokud byly slabší měsíce, bylo potřeba mít připravena „tvrdá data“ proč se tomu tak dějě a také mít připraven akční plán pro vylepšení tohoto stavu. Byla to velmi zajímavá práce. Místy zcela samostatná, ale místy  týmová. Byla to úzká spolupráce s obchodním oddělením a marketingovým oddělením a především, častý kontakt se zákazníky a obchodními partnery společnosti. GŘ mě naučil preciznosti. Když jsme na poradách předkládali výsledky za naše oddělení, GŘ dovedl vždy, rychlým pohledem, odhalit jakoukoliv nepřesnost v prezentovaných datech. Naučila jsem se tedy datům, které jsem prezentovala,  rozumět a umět si je obhájit. 

V dalším zaměstnání ve firmě GOPAS jste nastoupila na pozici obchodního oddělní. Po roce jste již byla na pozici ředitelky školicího střediska. K tak rychlému růstu Vám pomohla předešlá praxe?

Zcela určitě mi pomohla moje předešlá praxe. Hlavně velmi dobrá znalost IT prostředí a orientace v nových technologiích a samozřejmě samostatnost v řízení školicího střediska. Když jsem nastoupila do GOPASu, měli jsme pouze dvě učebny a pět zaměstnanců. Postupem času jsme se rozrůstali a vyučovali v deseti učebnách, což znamenalo denně kolem 100 účastníků školení. Bylo nás v Brně 12 a několik desítek externích lektorů.

Ve firmě GOPAS jste pracovala dlouhých 10 let. Co Vás přimělo změnit po tak dlouhé době zaměstnání?

Odpověď je zcela jasná, chtěla jsem změnu, i když se mi odcházelo tězce. Soft-tronik i GOPAS byly mojí srdcovou záležitostí. V GOPASu jsme byli výborný kolektiv a dobrá parta. Navíc jsme měli velmi dobré obchodní výsledky díky čemuž jsme dosáhli velmi uznávaného školicího střediska (což určitě platí i nadále, smích).    

Posléze jste nastoupila do společnosti Trade FIDES, a.s. na pozici obchodní a marketingovou ředitelku. To musela být velká změna?

Ano to byla. Byl to skok z IT sféry do bezpečnostního sektoru, který je od toho dravého IT světa zcela odlišný.

Co Vám dala praxe v této společnosti?

Vrátila jsem se zpět k vystudovanému oboru – k elektrotechnice. Řídila jsem obchod jiných rozměrů co se týče objemu zakázek a dlouhodobostí kontraktů. Měla jsem možnost spolupracovat s velmi zajímavými lidmi, partnery a zákazníky. Ve společnosti Trade FIDES jsem mimo jiné měla na starosti rozjezd spolupráce se zahraničním partnerem z Anglie a to mě vlastně velmi dobře připravilo na mou další kariérní cestu (smích).

Vrátíme se ke společnosti Y Soft Corporation, a.s. , kde jste nastoupila na pozici Area Sales Manager for Central Europe.

Čím se firma zabývá?

YSoft soustředí veškerou svou energii na jeden produkt YSoft SafeQ - inteligentní řešení (jak HW tak SW) pro správu tisku, který rozšiřuje standardní funkčnost multifunkčních zařízení. Naše řešení umožňuje společnostem a organizacím efektivně kontrolovat náklady na tisk, zvýšit komfort uživatelů a v neposlední řadě také pozitivně působit na životní prostředí. Náš produkt, YSoft SafeQ, prodáváme prostřednictvím svých obchodních partnerů a je určený nejen pro všechny středně velké a velké společnosti, ale také pro školy a instituce, které nabízejí kopírování, skenování či tisk za úplatu.

 Co Vás přimělo využít této nabídky?

Chtěla jsem se vrátit zpět do IT a volná pracovní pozice ve Ysoftu mě lákala především tím, že bych mohla být součástí velmi úspěšné celosvětově působící společnosti. 

Za svou profesní dráhu jste prošla malými a středními podniky. Můžete tedy již srovnávat. Co je v současné firmě jiného než v předešlých působeních?

Co mě ve Ysoftu nadchlo nejvíce jsou lidi a YSoftí kultura. Kdysi jsem četla knížku „Jak z dobré firmy udělat skvělou“ a v té se píše, že „základem úspěchu je dostat do svého „autobusu“ ty správné lidi a ty nesprávné z něj vyloučit ven. Ty správné pak posadit na ty správná sedadla a až pak vymyslet kam pojedou“. YSoft je 100% o těch správných lidech na správných sedadlech.  YSoft je podle mého vyjímečný i tím, jak lidé z různých odděleních dovedou předávat informace na další oddělení. Tedy je to o velmi dobré komunikaci, spolupráci a jednotné informovanosti napříč firmou. Abych byla konkrétní, např. porady obchodu se odehrávají přes WebEx a jsou nahrávány. Nemůže-li se někdo zúčastnit v danou dobu, má vždy možnost si poslechnout celý záznam z porady. Na obchodních poradách mívají často příspěvky lidé z jiných oddělení, čím je zajištěna velmi dobrá informovanost obchodu a oddělení vývoje, obchodu a marketingu, atd. atd. A v neposlední řadě bych ještě vyzdvihla pravidelné čtvrtletní porady vedené majitelem firmy, pro všechny zaměstnatnce, nahrávané opět přes webex.          

Nesmíme opomenout Vaše vystudování MBA na B.I.B.S. Co Vám dalo toto studium do praxe?

Studium mělo mnoho, mnoho pozitiv. Mezi ty hlavní patří určitě to, že studium není pouze o teorii, ale je to o skloubení zažití fungující teorie a „best practise“ s vaší dosavadní praxí a sdílenou praxí mezi ostatními účastníky, napříč různými oborovými odvětvími.  Studium mě také „donutilo“ vrátit se k četbě. Bez potřebného nastudování teorie a pročtení doporučené studijní literatury by zpracované práce pro mě neměly ten správný přínost. Tady trochu lituji, že jsem opět s tou četbou polevila.  A v neposlední řadě mi to dalo mnoho nových zajímavých příležitostí potkat se se skvělými lidmi.     

Jste velmi vytížená žena. Jak skloubíte profesní a osobní život?

Jak se mi daří skloubit osobní život  a profesní? Řeka bych, že to jde těžko, ale snažím se, co to jde (smích). V YSoftu platí, že zaměstnanci by měli umět dobíjet energii svým kolegům, ale také samořejmě v první řadě sami sobě.  Být energický v YSoftu znamená dodržovat „Šest přístupů“ , které jsou nezbytnými vlastnostmi pro všechny zaměstnance Y Soft - bez ohledu na jejich oddělení, pracovní pozici nebo místu. Já si dobíjím baterky cestováním. Mezi naše nejoblíbenější destinace patří Indie. A nejlepší relaxací, spojenou s úžasnými zážitky, byla poslední dovolená v Nepálu a Bhútánu. V Bhútánu jsme byli 8 dní bez signálu na mobil, takže to byla opravdová dovolená. Navíc, Bhútán je kouzelou zemí -  Himalíjské království, kde máte pocit, že jste v pohádkovém království. V této zemi se neměří HDP, ale HDŠ - hrubé domácí štěstí a lidi vypadají šťastně. Milují svého krále a svou zemi. Měli jsme možnost přespat u místních lidí, navštívit budhistickou mši a užít si pohled na Tygří hnízdo, klášter na skále v nadmořské výšce 3.200.

Prozraďte našim čtenářům, jaká je vaše cesta k úspěchu?

Nebála jsem se nikdy změn, chopila jsem se nových výzev a příležitostí.

 

Text: Redakce

Foto: Archív

 

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Partneři magazínu
další partneři
© 2024 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.