Trombóza – to je aktuální situace dopravní obslužnosti

Publikoval Jack Jakobsen10.4.2018

Již třetím rokem probíhá kompletní oprava nejdůležitější dopravní tepny dálnice D1. Tento rok začal novými úseky. Nejhorší situaci můžeme vnímat v okolí Brna, druhého největšího města v České republice. Bolek Polívka popsal Brno jako poslední obydlenou zatáčkou před Vídni. Dnes ji můžeme pojmenovat jako poslední největší parkoviště před Vídni.


Rekonstrukce dálniční tepny probíhá již druhým rokem. A není týdne, aby se nestala jakákoliv nehoda v opravovaných úsecích. Ministr dopravy, ředitel ŘSD a dopravní policie neustále hovoří, jak jsou připraveni v případě nehod v opravovaných úsecích na rychlé zavedení objízdných tras, které mají zajistit plynulost dopravy. Minimálně dva roky o tom hovoří, několikrát dostali příležitost ukázat svou připravenost. Bohužel, výsledek je takový, že když se v současné době stane nehoda v opravovaném úseku v západní části dálničního úseku okolo Brna směrem na Prahu, tak se z dálničního obchvatu okolo Brna ve směru od Rohlenky na Prahu stane jedno velké parkoviště, které se promítne na dálničním příjezdu dálnice D2, ze které se také stane parkoviště. A aby toho nebylo málo, tak se všichni snaží hledat objížďku a kde jinde, než přes dnes totálně rozkopané Brno.


Celkový výsledek je, že Brno a v jeho 5 km rádiusu vznikne na dobu neurčitou jedno velké parkoviště. A teď se ptám, kde jsou ty krizové scénáře, které by zajistili plynulost dopravy? Jak se v tomto parkovišti mají pohybovat záchranné složky? Premiér v demisi chce řídit stát jako firmu. To je v pořádku, ale v řízení firem jsou standartně ve strategickém řízení nastraveny krizové scénáře, které dávají cestu, směr vyhnout se jakékoliv podnikatelské zkáze. A proč tedy vláda, ministr dopravy, ředitel ŘSD a dopravní policie nedělá nic proto, aby se z Brna nestalo dopravní parkoviště. Každý den v rádiích slyšíte, že největší dopravní zácpy jsou v okolí Brna. 


A co na to zodpovědné osoby? Mlčí. Celkem mě zaráží, že i představitelé Brna nic neřeší. Mají pracovat pro obyvatele Brna a zpříjemňovat prostředí a životní úroveň pro komfortní prožití života ve druhém největším městě v ČR.


Všichni chtějí řídit, ale nikdo již neumí krizový management, management změn. A zcela chybí politická odpovědnost. Jsem zvědav, jestli někdo dokáže spočítat ztráty pro českou ekonomiku jenom díky těmto neřešeným dopravním zácpám v okolí Brna.


10.4.2018

Komentáře (0)

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.

Jan Jakobsen

Jack Jakobsen
Počet článků
2

Chcete psát vlastní blog?

Přidejte se
© 2017 BYZMAG.cz, Všechna práva vyhrazena.
made with    by esmedia